Gro'27 er vækst på vores måde

Vi skal gro som virksomhed, som
hold og som individer - på vores måde

Tomas Pietrangeli

Koncernchef

Tomas Pietrangeli

Koncernchef

Gennem #FremgangSammen har vi styrket stammen, tilføjet flere grene til vores forretning og vist omverdenen, at vi kan skabe resultater og fremgang. Nu er det tid til, at træets krone skal gro.
Vi vil være bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer. Samtidig skal MENY være Danmarks stærkeste dagligvarebrand. Det fortæller koncernchef Tomas Pietrangeli om investeringen på 1,3 mia. kr.

Dagrofas strategi Gro'27

Gro har altid været en del af Dagrofa

For at gro frem mod 2027 og nå vores ambitiøse mål kræver det fokus og investeringer i vores fællesskab. Vi vil udnytte vores styrker, være innovative og handlekraftige, tage større ansvar og holde blikket rettet mod resultaterne.

Med modet til at tænke anderledes og træffe selvstændige, hurtige beslutninger, arbejder vi tæt på vores kunder – hvad enten det handler om detailhandel, foodservice eller logistik. Vi tror på, at lokal handlekraft gør forskellen, og vi er drevet af at skabe resultater.

I alt, hvad vi gør, stræber vi efter at gro – både som individer og som hold.

Gro'27 er vækst på vores måde

Den kommende strategi for hele Dagrofa-koncernen skal sikre, at virksomheden gror på en ansvarlig måde gennem de næste tre år. Strategien består blandt andet af fire pejlemærker, hvor vi:

Vi vil vinde mere af markedet

Vi skal gro og tage en større del af markedet inden for detail, foodservice og logistik. Gennem investering vil vi styrke vores position på markedet. Det betyder flere nye butikker og modernisering af vores fire detailkæder. Samtidig vil vi styrke grenene i vores logistikforretning og egne mærker, så de kan nå nye markeder og forbrugere.

Vi vil gøre det lettere at spise godt

Forbrugerne bruger mindre tid på madlavning, spiser oftere ude og køber mere takeaway end nogensinde. Som en central aktør i fødevarebranchen vil vi gøre hverdagen lettere for vores kunder ved at tilbyde innovative måltidsløsninger og produkter – tilgængelige i butik, online eller på farten.

Vi vil effektivisere og optimere

Vi vil investere massivt i automatisering og nye, innovative løsninger, herunder kunstig intelligens, som skal effektivisere vores logistik og skabe mere smidige processer. Vi vil arbejde målrettet på at reducere omkostninger, øge effektiviteten og vores indtægter via retail media og vores egne mærker. Ved at optimere på tværs af virksomheden frigør vi ressourcer til vækst og skaber en virksomhed, der er rustet til fremtiden – både for kunder, købmænd og medarbejdere.

Vi vil indfri Aarstiderne-potentialet

i 25 år har Aarstiderne været Danmarks, måske verdens, stærkeste frontløber inden for økologi, lokale kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger. Vi vil bygge videre på denne arv og sikrer, at endnu flere danskere får adgang til madoplevelser af høj kvalitet med fokus på danske varer.

Vi tror på vækst gennem lokal handlekraft, modige beslutninger og et stærkt fællesskab

Charlotte Gerner Kunnerup

Direktør for Forretningsudvikling og Markedsanalyse

Charlotte Gerner Kunnerup

Direktør for Forretningsudvikling og Markedsanalyse

Vi har skabt en solid grobund for vækst og et stærkt fundament gennem de tidligere strategier ”Stærkere Sammen” og ”Fremgang Sammen”. Nu er det tid til at gro sammen som virksomhed, som hold og som individer. Med store investeringer, opkøbet af Aarstiderne og en klar vision for fremtiden ser vi frem til at gro os større og stærkere – på vores egen måde.

Vores måde

Vores mennesker og unikke kultur

Vores mennesker og kultur er rødderne i Dagrofa og afgørende for vores succes. Vi investerer i medarbejdernes udvikling og ser forskelligheder som en styrke, der skærper vores dømmekraft. Sammen løfter vi i flok – uanset rolle eller ansvar – og gør det på vores egen måde.

Vi ønsker, at flere lærer Dagrofa at kende som en god arbejdsplads med stærkt fællesskab. Derfor vil vi tiltrække flere dygtige medarbejdere og selvstændige købmænd, der deler vores ambitioner. For vi er Danmarks eneste fællesskab for selvstændige købmænd, og det vil vi dyrke og gro endnu mere i fremtiden.

Vækstambitioner i Gro’27

Vi skal gro igennem markante fremskridt på IT og automatisering af vores værdikæde

Et moderniseret IT-landskab er afgørende for, at Dagrofa kan operere effektivt, stabilt og sikkert – både i dag og i fremtiden. Det er en vigtig grundsten til vores vækstambitioner i Gro’27. Vi ønsker at gøre hverdagen lettere for vores medarbejdere og selvstændige købmænd ved at reducere antallet af systemer, øge datakvaliteten og effektivisere vores processer. Ved at modernisere infrastruktur og platforme sikrer vi, at tiden bruges på at løse opgaver og levere den bedste service til kunderne.

 

Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet

Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.

05. december 2024

Læs mere

Dagrofa køber Aarstiderne

Købet af Aarstiderne er et vigtigt element i Dagrofas ambition om at være de bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt.

28. oktober 2024

Læs mere

Dagrofa Foodservice har doneret 42.500 måltider

Organisationen JunkFood hjælper hver dag Københavns gadefolk ved at kokkerere varme og nærende måltider.

09. februar 2024

Læs mere

Dagrofa Logistik og Løvbjerg

Supermarkedskæden Løvbjerg og Dagrofa Logistik fortsætter samarbejdet i yderligere seks år. Dermed får Løvbjergs kunder fortsat glæde af Dagrofas stærke varer.

05. december 2023

Læs mere

Borgerstøttede butikker i vild vækst

Borgerstøttede butikker i vild vækst i Danmarks små landsbysamfund er klar til at kæmpe for at bevare dagligvarebutikkerne i nærområdet, og Dagrofas model med borgerstøttede butikker styrer mod rekord.

16. september 2024

Læs mere

Med entreprenant kultur

Dagrofa sætter en tyk streg under sin entreprenante kultur med stor selvstændighed blandt andet hos koncernens mere end 535 butikker og 14.000 medarbejdere.

11. september 2024

Læs mere

Madscenen for professionelle

Mere end 1.400 madentusiaster var med, da Dagrofa Foodservice inviterede til inspirations- og fødevaremessen "Madscenen for professionelle" i TAP1 i København.

12. september 2024

Læs mere

MENY vinder for bedste produktkvalitet og økologi

Når det handler om, hvem kunderne mener er den bedste dagligvarebutik, så vinder MENY-kæden fortsat frem i Danmark.

16. oktober 2024

Læs mere

Frivillige indsamler affald

Det har været en blandet oplevelse, da mere end 3.300 frivillige fra lokale foreninger samlede affald ind via non-profit-projektet Ren Natur i foråret.

05. juli 2024

Læs mere

KFI

KFI vil arbejde for at få flere kvinder blandt landets selvstændige købmænd

03. september 2024

Læs mere

Nu kan du handle, mens du lader bilen op

Norlys og Dagrofa har indgået en aftale, der betyder, at Norlys opsætter ladestandere ved en lang række af koncernens forretninger. Målet er at gøre livet lettere for handlende elbilister.

02. august 2024

Læs mere

MENY giver 500.000 kr.

I en ny indsats for at styrke mindre danske fødevareproducenter, lancerer dagligvarekæden MENY et nyt stipendieprogram på 500.000 kr.

22. oktober 2024

Læs mere