Ny undersøgelse

MENY vinder for bedste produktkvalitet og økologi

MADMARKED

KUNDELOYALITET

16.10.2024 17:17:56 CEST

Når det handler om, hvem kunderne mener er den bedste dagligvarebutik, så vinder MENY-kæden fortsat frem i Danmark. I en stor undersøgelse af danskernes opfattelse af supermarkederne, vinder kæden på produktkvalitet og økologi, og går frem på alle parametre, endda mærkbart frem på nogle områder.

MENY er landets bedste supermarked, når det kommer til at have den bedste produktkvalitet og til at tilbyde økologi. Samtidig vinder kæden på områderne kød og pålæg, fisk og skaldyr samt kolonialvarer. Helt overordnet vurderer danskerne også, at MENY er den mest attraktive supermarkedskæde.

Det viser Loyalty Groups store årlige undersøgelse af dagligvarehandlen – Loyalty Group BrancheIndex 2024 blandt 3.817 danske kunder.

Selv om vi sidste år klarede os flot og var Danmarks næst stærkeste supermarkedsbrand, vurderet af kunderne, så vil vi altid gøre det bedre i Danmarks Madmarked MENY. Jeg er utrolig stolt af alle købmænd og MADarbejdere i vores 116 butikker som hver dag, med et smil, servicerer vores kunder. Vi går ydmygt, men ambitiøst til opgaven som nummer to, men vi nærmer os, og den her fremgang er vi utroligt stolte af, siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

Supermarkedskæden MENY vinder igen i år kategorierne “Produktkvalitet” og “Økologi”, og danskerne vurderer, at MENY er bedst på “Kød og pålæg”, “Fisk og skaldyr” samt “Kolonialvarer”.

Om udviklingen siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group: ”Meny går igen frem i årets undersøgelse, så afstanden op til nummer et mindskes og mindskes, og kæden placerer sig på andenpladsen med kun to point op til Rema 1000. MENYs fremgang de seneste tre år viser, at danskerne også ønsker et endnu bredere sortiment med dertilhørende høje niveau af kundebetjening – og at vi er villige til at betale for service, delikatesse, frisk fisk og skaldyr. De har løftet arven fra Irma fint, og det bliver spændende at følge MENYs resultater i de kommende år.”

Richo Boss glæder sig over at være bedst på disse områder, men han hæfter sig særligt ved to andre områder, hvor MENY er gået markant frem nemlig på “Værdi for pengene” og “Samfundsansvar.

Det betyder ganske enkelt, at kunderne er begyndt at se, hvad vi gør. De kan se, at vi arbejder med prisprogrammer som vores Hverdagspris, og de kan se, at vi ikke sidder på vores hænder, når det gælder økologi, miljø og ansvarlighed. Vi vil fortsætte vores fokus på at vise kunderne, at vi giver god værdi for pengene. Det vil vi gøre med konkurrencedygtige priser og gode tilbud. Vores Danske Madskatte, som blev introduceret i år, har også et stort fokus på økologi, innovation og bæredygtighed, og jeg vil gerne sige en stor tak til vores kunder, til danskerne, over, at de belønner os for det” siger Richo Boss.

Kædedirektøren er heller ikke i tvivl om, hvor hans fortsatte fokus vil være.

MENY vil videreføre deres prioritering på god produktkvalitet samt faguddannede og serviceorienterede medarbejdere.

MENY har vundet følgende områder i Loyalty Group BrancheIndex 2024:

  • Produktkvalitet" samlet vinder med bedste gennemsnit.
  • Produktkvalitet vinder områderne: "Kød og pålæg", "Fisk og skaldyr" og “Kolonialvarer.
  • Økologi: "Jeg opfatter, at min primære dagligvarekæde har økologiske varer af en tilfredsstillende kvalitet". “Min primære dagligvarekæde fører en tilfredsstillende mængde af økologiske varer.”
  • Attraktiv: Alt taget i betragtning, hvor attraktiv finder du din primære dagligvarekæde i forhold til andre dagligvarekæder.

Om Loyalty Group BrancheIndex 2024. Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.

Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.

Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.

 

Historier

Læs mere om Dagrofa

Det er her, du holder dig opdateret om, hvad der sker i vores verden. Vi har samlet nyheder, pressemeddelelser og artikler på et sted, så du nemt kan finde det hele.

Læs alle

MENY giver 500.000 kr.

I en ny indsats for at styrke mindre danske fødevareproducenter, lancerer dagligvarekæden MENY et nyt stipendieprogram på 500.000 kr.

22. oktober 2024

Læs mere

KFI

KFI vil arbejde for at få flere kvinder blandt landets selvstændige købmænd

03. september 2024

Læs mere

Junkfood

Hvad gør man, når en epidemi lukker din restaurant og køkkenet pludselig står tomt?. Hvad gør man, når en epidemi lukker din restaurant, og køkkenet pludselig står tomt? Man iværksætter sin mangeårige ambition, om at lave mad til dem, for hvem et måltid ikke er en selvfølge. Sådan gjorde michelin-kok og medejer af Alchemist Rasmus Munk i marts 2020. Her blev projektet JunkFood vakt til live, og sammen med et hav af frivillige kokke leverede Rasmus dagligt gratis varme måltider til gadens folk i København.  

06. oktober 2024

Læs mere

Grøn Balance

Ved den verdensomspændende og anerkendte Private Label-konkurrence “Salute to excellence” i Amsterdam, hentede Grøn Balance Øllingegaard første- og andenpladsen for “Bedste yoghurt”

27. maj 2024

Læs mere

Om kæderne

Dagrofa har etableret sig som en central aktør i det danske dagligvaremarked ved at forbinde sine kæder tæt med lokalsamfundene i hele landet.

06. oktober 2024

Læs mere